PARLAMENTUL ROMÂNIEI SENATUL
HOTĂRÂREA BIROULUI PERMANENT pentru aprobarea măsurilor de aplicare a prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public
În temeiul prevederilor Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, Biroul permanent al Senatului adoptă prezenta h o t ă r â r e: Art.1.- Asigurarea de către Senat a accesului la informaţiile de interes public se face din oficiu sau la cerere, prin intermediul Serviciului de presă, relaţii publice şi imagine a Senatului. Art.2.- (1) Senatul are obligaţia să comunice din oficiu următoarele informaţii de interes public:
(2) Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate de Senat este cea prevăzută în anexa nr.1 la prezenta hotărâre. (3) Lista cuprinzând documentele de interes public elaborate de Senat este cea prevăzută de anexa nr.2 la prezenta hotărâre. Art.3.- (1) Senatul are obligaţia să publice şi să actualizeze anual un buletin informativ, care va cuprinde informaţiile prevăzute la art.2 alin.(1). (2) Buletinul informativ anual prevăzut la alin.(1) se elaborează, pe baza propunerilor primite de la toate serviciile Senatului, de Serviciul de presă, relaţii publice şi imagine. Art.4.- (1) Senatul este obligat să dea din oficiu publicităţii un raport periodic de activitate, care va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a II-a. (2) Raportul periodic de activitate a Senatului se elaborează la sfârşitul fiecărei sesiuni, de Serviciul de presă, relaţii publice şi imagine, în colaborare cu toate serviciile Senatului. Art.5.- (1) Se exceptează de la accesul liber al cetăţenilor, potrivit art.12 din Legea nr.544/2001, următoarele informaţii:
(2) Preşedintele Senatului va stabili structurile cărora le revine responsabilitatea pentru aplicarea măsurilor de protejare a informaţiilor prevăzute la alin.(1). Art.6.- În scopul aplicării unitare a prevederilor art.6 şi 7 din Legea nr.544/2001, serviciile Senatului transmit Serviciului pentru presă, relaţii publice şi imagine, după caz: - răspunsul la solicitarea informaţiei de interes public, în termen de 7 zile de la sesizare şi cel mult 25 zile în cazul unor informaţii complexe; - refuzul comunicării informaţiilor solicitate, cu motivaţia corespunzătoare, în termen de 3 zile de la primirea cererii. Art.7.- Monitorizarea îndeplinirii dispoziţiilor prezentei hotărâri revine Secretarului general al Senatului, directorului Direcţiei Secretariat general şi şefului Serviciului de presă, relaţii publice şi imagine. Art.8.- Pe data adoptării prezentei hotărâri, orice alte dispoziţii contrare îşi încetează aplicabilitatea.
Această hotărâre a fost adoptată de Biroul permanent al Senatului în şedinţa din 29 iunie 2004.
p.PREŞEDINTELE SENATULUI
Doru Ioan Tărăcilă |
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate de Senat (Anexa 1)
Lista cuprinzând documentele de interes public elaborate de Senat (Anexa 2)